Wednesday, February 24, 2010

dia...


DIA...atau S.A? (secret admire),someone yg aku pnah simpan dlm hati..aku lihat dari jauh, dan tersenyum sendiri..aku suka dia?? ye kot..hehehe..zaman2 sekola dlu..tp baru2 ini..DIA..ya..DIA..'dtg' menghubungi aku..betulkah?? ye..DIA menghubungi aku setelah hampir 3tahun aku tidak nampak kelibatnya..dlu di sekola..kami sama sekali tidak pernah berbicara,mahupun bersua muka..hanya melihat gelagat DIA dr jauh..tp tiba2, DIA menghubungi aku..DIA yang aku pikir sama sekali tidak dpt aku dekati mahupun memiliki..dtg kpadaku sendiri,tanpa sebarang langkah pertama dari ku..aku terkedu..kerna DIA suda lama aku benamkn dlm lubuk ati..terkunci kemas..Namun ari ini,DIA berterus terang kpda ku perasaan nya..ya,sama seperti yg pnah aku rasai ktika di skola dlu..tak sangka..btol2 kaget..betulkah?? erm DIA juga mempunyai perasaan pada ku..padahal di skola kami langsung tidak pernah berbicara..DIA menyatakn tidak brani mendekati aku..ptutla dlu ktika aku cba mndekti DIA sngaja mnjauhkn dri..kerna terlalu segan untuk berdepan..hehe..klakar je kn kitorg neh,kini DIA menyatakn hasrat untuk bersama..aku jadi keliru,takut,serta buntu..mcm2 bermain di fikiran..pkara yg lme terkunci,adakah perlu dibuka kembali..untuk kebahagiaan kami,atau biarkn ia berlalu..tapi apkah jlan terbaik??...aku blum beri jawapan..masih belum ada jawapan untuk DIA..

cayang my luvly sis..tieyty..











great!..the last week in malaysia before going back to beijing..i've stayed at kl wif my sis..she do always understand me..and cheer me up..it is awesome spending 4 days 3 night wif her..hugging her tym tito..mkn sme2..gado2..berebut teddy..snap a lot of pixs!! and hang out..da fis day wif abg..her cumil boy..we all spend tym at ICT, the place were damn beautiful...with millions of colorful light..and decorations..i like it..then 2nd day we shopping at Pavilion and timessqure till nyte..hakhaks! spend byk duet..and we've bought two new frens..MIAOW2 and STICH..dat MIAOW2..is a present from my sis..i nk bwa gi beijing ..then the 3rd day, i juz stay bilik men wif totoy..da 4th day..balik seremban..ngee..i do rely will miss my luvly sis in beijing..huwaa!..

Thursday, February 11, 2010

BE I ANXIOUS??



when what we want, does not necessarily we can.
when we has got seldom we appreciate.
when seldom appreciate, mean seldom we thankful.
when wanted able, all sorts of we willing make.
when willing make, seldom we think.
when seldom think, rarely the thing is right and right.
when already so, always again we think quickly.
when always thought, seldom we discouraged but GET.
when seldom discouraged, rarely we regret.
when seldom regret, rarely we wary.
when seldom wary, always again remember.
when remembered SELDOM, RARELY and ALWAYS.

GET which made I anxious
.

Wednesday, February 10, 2010

Saturday, February 6, 2010

really?


hypertension...anaemia..low blood pressure..fever..what happen to me???? ouh,this is the effect, really? i cant believe this..doc give me some medicine and advices.. i just think i'm gonna be fine..but actualy,i'm not really care...

Tuesday, February 2, 2010

sedey cgt2!

rumah- semua excited nak balik rumah, termasuk aku..hari pertama di rumah semua seperti biasa..tapi masuk kepada hari seterusnya..sesuatu berlaku..hanya beberapa teman rapat mengetahui..sesuatu yang di sampaikan oleh kedua ibu bapa ku..sesuatu yang sukar umtuk diterima..tetapi siapa aku untuk bersuara..cuma mampu akur..aku tertekan dengan setiap yang aku dengar, mereka ungkapkan..aku terkejut dgn pkra ini,aku sedih,tapi aku faham kenapa..

bosan- menghabiskan masa seharian dirumah sepanjang hari sungguh membosankan..pelbagai aktiviti cuba dilakukan untuk mengisi masa lapang..kenangan2 lama sewaktu di malaysia dlu terungkai di fikiran..namun,semua itu sudah berlalu..aku cuba pjuk diri ini..

gembira- aku gembira,tatkala menerima pesanan ringkas dari dia..mahu datang menemanku..menghilangkan kebosananku walaupun hnya untuk sehari..aku gembira,aku rindukannya..mungkin kerna lme tak berjumpa..aku menunggu dia,bergegas kuar memandu avanza ke stesen ktm utk mnjemputnye..hari itu kami berbual kosong..mkn bersama..TAPI,perbualan kami tdk menarik spti sblumnya dlu..dia? atau aku? aku sakit kpala tika itu,tp berdiam kerna tdk mahu merosakkn hari aku bertemunya..ade pkra yg ingin dberitahu tp tdk kesampaian kerna sikap dingin dia..aku senyum,menutup rase kecewa..tp ttp kecewa..respon dr dia..ptg itu dia pulang awl kerna mahu jmp 'yg len'..ak sdey kerna tk dimaklumkn lbey awl ttg dia mahu plng awl,tp sape aku utk dia..aku pendamkn sja..aslkan dia bhagia..

sgt sedey- dia mahu pulang awl,aku rencanakn pelbagai idea spya pnya lebih mse utk bersma tp dia mmujukku..utk dtg smula.bila? ari ini..wlaupun dia tdk janji tp aku sndri meltakkn harapan yg tinggi(ksilapan bsar aku)..mlm td sesuatu berlaku..pd 'yg len', 'yg len' tertekan kerna dia berjmpa aku..tp aku sdari dia tdk sprti sblumnye..dia risau..dia resah memikirkan 'yg len'..mlm itu aku ttdo awl stelah menelan beberpa pil..aku terjga bbrapa sms dan miskol dr dia..mmberitahu ttg 'yg len'..aku trut risau,berusaha mmbantu,gunakn tenaga yg ada..utk bantu 'yg len' pg itu aku kol dia..utk mmberithu sesuatu ttgku..tp sebaik pnggilan dijwb dia trus mnanyakn ttg 'yg len'..hello..hm? mcm mne ngn 'yg len'? aku pakukan pkra yg ingin aku smpaikn dan trus mnjwab soaln dia..ternyta dia trlalu risau ttg'yg len',shingga tdk brtnya tjuan aku menelefonnye,melainkn ingin mgetahui keadaan 'yg len'..aku akur..jam 10.30 pg dia ada urusan.aku cbe mmberithu dia sesuatu,ttp tiapkali dihntr sms tdk diblas kol tak diangkat..aku tggu..ttp tuggu..aku ke stesen atm..tggu dia di situ(berjam2) mungkin ada kejutan dia dtg,tnpa mmbrithuku,aku tnggu di pnas hari..dia tiada..pnggiln msih xbjwb,aku rsau,ada ape2 tjdi pd dia? aku tggu lg..shgga ptg dia kol aku myatakn hp tggal di kreta tk dpt bls sms ku..aku kecewa..hum,slpas mnjwb pnggilan dr dia,aku suda pasti dia tk dtg ptg itu,sia2 ak mnunggu..ak kecewa,mngapa dia tdk mmberitahuku dia tdk dtg..wlaupun tk janji..skurang2nye inform...hmm..

aku tak ok- dia btnya stu soaln di sms,ak jwb soalanye,ak btnya ade ape2 yg nk dbgtau?dia jwb ada..dia bgtau ak yg dia syg 'yg len'..ak fham mksd ayt itu..dia mmbertahuku..dia memilih'yg len' bkn aku..aku sdey..kerna sblum ni byk pkra dilakukn bsama..byk note kta2 smngat dr dia..mlah note2 kta2 syg dan cinta jga..ape mksud semua itu?ape mksd dia mmberi semua itu kpdaku sblum ni? utk mmpermainkn perasaan?atau bnar2 syg aku tp tdk slpas bjmpa smula dgn 'yg len'? atau skadar mengisi kekosongnnye tika tdk brsama dgn 'yg len'? ak akur dgn dia..aku suda knal dgn dia, ak boleh agk pkra ini mgkin tjadi..cuma aku kecewa..kerna aku bru ptus dgn (yg len) utk dia tpi dia tinggalkan aku utk 'yg len'...aku diam..dan trus diam...senyum utk mengucapkn tahniah kpda driku yg diperlakukn begini...hmm...stu lg..PERKARA yg aku ingin smpaikn kpda dia,di awl aku coretkn td, kni aku akn simpan..dan dia tk akn tahu smpai ble2...