Wednesday, August 18, 2010

Diuji di bulan Puasa



aku pergi ke kl berjumpa kakak tujuan buka puasa bersama..keesokannya merancang pulang ke rumah sebelum berbuka..tapi petang itu kami window shopping di SOGO..skarang tengah Sale,maklumla nak raya..ada potongan 50% untuk handbag,"titi aku nak blikan handbag bru la untuk mama..mesti dia suka..",kakak angguk stuju..round pnya round last2 aku decide nak bli jenama POLO untuk mama,and aku pun bli stu beg B.U.M..untuk aku ..tgok jam dah pkul 7mlm,da kne gerak blik..Selepas bersalaman aku pun jalan sendrian ke stesen lrt,trun di stesen hang tuah..memandangkan aku berseorangan,ayat kursi terus terusan di lafazkan di bibir minta dilindungi olehNYA..tapi....:(




Pengadu Menyatakan:
PADA 15/08/2010 LEBIH KURANG JAM 7.40PTG.SEMASA SAYA BERADA DI STESEN BAS HANG TUAH KL,SAYA DAPATI BEG DUIT SAYA TELAH TIADA DALAM SIMPANAN.PUAS SAYA MENCARI TETAPI TIDAK JMP DAN SAYA SYAKI TELAH DIAMBIL OLEH SESIAPA KERNA ZIP BEG SANDANG SAYA DAPATI TELAH TERBUKA,DLM BEG DUIT SAYA MNGANDUNGI DOKUMEN PENTING SEPERTI:-

1,Kad pengenalan
2,lesen memandu kelas D
3,kad atm(Maybank,CIMB bank,Bank Rakyat,BSN,China Construction Bank)
4,kad pelajar BFSU
5,Duit 100 Dollar
6,RM50/-
7,Kad bilik hostel

ATAS HAL INI SY DATANG KE BALAI POLIS BUAT REPOT.SEKIAN REPOT SY.


Hanya Tuhan shja yg tahu betapa sedihnya aku wktu tu..Allah menguji aku di Bulan Puasa sedang aku berzikir padanya wktu itu..mmg tak perasan siapa yang ambil tau2 beg aku dah terbuka..nasib baik ade tersimpan beberapa keping duit rm1 untuk tambang pulang ke Seremban yg terselit di dlm poket seluar...di dalam bas, aku terdiam memikirkan ujianNYA..

No comments:

Post a Comment