Monday, January 30, 2012

-PELANGI -


Apa warna kesukaan awak?
U suka warna ape ye? i suka warna....
kamu suka warna yg mcm mne???
adik suka warna merah eh?


Pernah tak korang di tanya berkaitan warna? Tentu pernah kan, saya juga begitu, jika orang tanya, ape warna kesukaan awak, sy akn jawab, "SAYA SUKA WARNA PELANGI".

Kenapa??

Cuba lihat betul2 warna2 pelangi,setiap warna menpunyai identiti dan maksud tersendiri,dan yang paling unik,warna pelangi ada tujuh (Merah, jingga, kuning, hijau, biru, indigo dan ungu), tetapi apabila kita campurkan ketujuh2 warna tersebut,ia akan menghasilkan satu warna iaitu PUTIH. Warna putih selalu dilambangkan dengan kesucian dan kebersihan, tapi dengan tujuh warna yg pelbagai boleh menghasilkan stu warna..Unik bukan?

Pelangi bukan sekadar warna, tetapi ia adalah salah satu Kehebatan Ciptaan ALLAH,yg istimewa. Pernah ada kata2, Apabila kita sedang menikmati hari yang ceria,matahari yang cerah.Tiba-tiba,Allah turunkan hujan yang lebat bersama guruh dan kilat.Kita pula tercari-cari dimana matahari.Tatkala,harapan hampa,hujan pun berhenti...Dan barulah kita faham,bahawa ALLAH ingin hadiahkan kita PELANGI.


Saya suka bunga,saya mahu bunga berwarna pelangi



Saya suka haiwan,saya mahu haiwan berwarna pelangi

Saya suka muzik,saya mahu muzik beralunan pelangi..

Hehe,tulis panjang2 pun tak menarik..Saya suka warna Pelangi, Awak pula?????

7 comments:

  1. cik nur suka warna biru laut..tenang je.. :)

    singgah dan follow sini..cntik belog.. :)

    jum baca .:: Bersyukurlah Manusia..! ::.

    ReplyDelete
  2. huhu great! pink and blue,soft je kaler tu..
    sy suke~!

    ReplyDelete
  3. PINK :)
    done follow here
    hit back tau
    infieyonashoe.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. saye pun sukeeeeeeeeee pelangi... mudah2an hidup kite semua seperti pelangiii.. tapi magic kan.. campur 7 warne jadi putih! kuasa ALLAH.. :))

    ReplyDelete
  5. fieyona: okey sy follow
    Farah: Iye InsyaAllah :))

    ReplyDelete
  6. i love rainbow tooo :)
    thanz add nad
    cntk blog
    keep in touch :D

    ReplyDelete